A WordPress weboldal SEO szempontjából sem elhanyagolható, mivel ez alapján fog minket a Google kereső felhozni a találati listán. A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) ugyanis azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát.
Fontos tudni ehhez, hogy a kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ:
- hányan keresnek az adott kulcsszóra
- a weboldalunk hányadik helyezést éri el a kereső találati listájában.
Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik a verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához.
WordPress weboldal SEO szempontjából
Éppen ezért nagyon fontos, hogy ne csak egy remek design-al felépített WordPress weboldal készítés legyen előttünk, mint elérni kívánt cél, hanem a tartalom fontossága is. Bár a design az elsődleges, hiszen az lesz a belépőnk, az ügyfél számára. Ha nem fogja meg és nem ébreszt benne vágyat arra, hogy tovább kattintgasson, akkor már az első lépésnél el is vesztettük…
Ha ez megvan, akkor viszont a következő nagyon fontos lépés a tartalom. Ami viszont már nemcsak a vásárlónak, hanem a Google kereső motorjának is fontos lesz. Ezáltal pedig a honlap tulajdonosának is…
WordPress weboldal SEO lépések
SEO optimalizált szövegírás
Ahhoz, hogy keresőoptimalizáltan tudjunk írni, elengedhetetlen a megfelelő kulcsszavak megtalálása, ezt kulcsszókutatás kell megelőzze. A Google keresőoptimalizálás alapja ugyanis a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak is élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege, hogy a fókusz kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal lényeges elemeibe legyen beépítve. Az oldalon belül eltér az egyes elemek fontossága. Így nemcsak a főoldali kulcsszavakat keressük meg adott témában, de a blogbejegyzés és adott esetben termék kulcsszavakat is.
Google rangsorolási algoritmus
A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Az elmúlt években – a korábbi évekhez képest is – új irányba indult el. Ugyanis behoztak egy teljesen új szemléletet, ami a neurális hálózatokon vezérelt gépi tanulásra épül. Létrejött az egyetemes nyelvi interfész (BERT), ami a szavak karakter szintű elemzése (hagyományos SEO) helyett már a szavak jelentését és szókapcsolatát veszi figyelembe (szemantikus SEO). Fel tudja ismerni a sajátosságokat és a szövegkörnyezet alapján az eltérő jelentéseket is. Ez azt jelenti, hogy a Google egyre jobban megérti a természetes nyelvezetet és az emberi kifejezéseket. Új szintre emeli a relevancia meghatározását.
Linképítés
A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első fontos és megkerülhetetlen lépése, de ez önmagában még nem elég. Ugyanis a Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között. Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata.
A link egy adott szövegben általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma.
Két fontos tényezőt ismerünk itt:
- az egyik a horgonyszöveg
- a másik pedig a hivatkozó weboldal relevanciája.
Egy link sokat veszít az értékéből, ha irreleváns forrásból származik. A link összekapcsolja a két tartalmat, ezért a rangsorolási algoritmus figyelembe veszi mindkét oldal HTML struktúráját. Akkor releváns a link, ha a két oldal fő kulcsszavai ugyanahhoz a témához kapcsolódnak.
Felhasználói élmény
A felhasználói élmény – mely kimutatására különböző mérőszámok is vannak – szintén nagyon fontos. Nemcsak a rangsorolásban, hanem a konverzióban is. Hiszen egy lassan betöltődő, akadozó oldalon alacsonyabb lesz mondjuk a hírlevél feliratkozási arány. Ma már sokféle eszközöket használnak az emberek. Az asztali számítógépes keresések száma is nő, de ennél gyorsabban növekedik az okostelefonról futtatott keresések száma. Így a Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek változó szélességű képernyő méretre vannak optimalizálva. Ezt nevezzük reszponzív weboldalnak.
Önmagában külön-külön is mind nagy jelentőségű, de nem elég, ezért együttesen kell alkalmazni mindent a weboldalon, a mielőbbi siker elérése érdekében.
Vissza a blog cikkeikhez