A WordPress weboldal készítés közösségi médiával kiegészítve igazán jó választás, hiszen nem elég egy egyszerű, jól működő és gyors honlapot létrehozni. Bár minden sikeres vállalkozásnak ez az alapja, hiszen napjainkban már nem kérdés, hogy minden vállalkozásnak szüksége van egy weboldalra. Azonban ahhoz, hogy minél előbb megtaláljanak minket a leendő vevők, ügyfelek érdemes minél előbb használni a közösségi média csatornákat is.
WordPress weboldal készítés közösségi médiával
Az rendben is van, hogy használni kell, de mégis melyik csatorná(ka)t és mire érdemes figyelni? A közösségi média felületek olyan internetes felületek, ahol tartalmakat, beszélgetéseket lehet megosztani. Ezek regisztráció után elérhető és használható alkalmazások, melyeket magánszemélyek és cégek számára is lehetőséget kínál, hiszen ezen keresztül könnyebben, gyorsabban elérhetjük a célcsoportunkat. (Érdemes erős, biztonságos jelszavak megadásával és ha lehet kétfaktoros hitelesítéssel is ellátni a különböző fiókjainkat, sok a visszaélés!) Azonban, jó, ha tudjuk, hogy a különböző felületek más és más célcsoportot tesz elérhetővé. Nem mindegy tehát, hogy a vállalkozásunk szempontjából mi melyiket célozzuk meg.
Közösségi média csatornák
Hazánkban az alábbiak a legnépszerűbbek:
- Facebook – egyre inkább az közép- és idősebb korosztály használja
- YouTube – videómegosztó platform
- Instagram – jellemzően a fiatalok körében (nagyjából a 18-33 éves korosztály)
- Pinterest – főleg a nők körében jellemző
- Linkedln – a munkaerőpiacon népszerűbb a felsőfokú végzettségűek körében elsősorban
- TikTok – a Z generáció a fő használó, fogyasztó
WordPress weboldal és közösségi média
Bármely vállalkozás életében – legyen az kezdő vagy már bejáratott – kiemelt szerepe van a marketingnek. Ennek napjainkban egyik fő felülete a közösségi média. Nemcsak reklámozni lehet vele, de számos statisztikai adatot is nyerhetünk általa.
Hazánkban a legismertebb, legnépszerűbb közösségi média a Facebook. Melynek a legnagyobb értéke, hogy számos embert elérhetünk általa.
Itt érdemes tudni, hogy magánemberként ezt díjmentesen tehetjük, cégként fizetni kell érte.
Mivel egy kezdő vállalkozást még senki nem ismert, ezért első lépésként érdemes megismertetni magunkat minél több emberrel. Erre pedig remek platform a FB. Ehhez nem elég egy vállalkozói oldalt létrehozni, hanem azzal folyamatosan foglalkozni is kell.
Nem is szükséges az elején már termék, szolgáltatás vásárlásra ösztönözni, a lényeg, hogy legyünk szem előtt. Legyünk jelen! Lehetőleg minél gyakrabban. Ezáltal fokozatosan lehetővé válik, hogy megismerjenek minket, és mi is elérhessük a lehetséges célcsoportunkat.
Ha pedig elértük, hogy legyenek követőink, akkor őket már kereshetjük hírlevél feliratkozással. Ami után egy vásárlásra is jobban ösztönözhetők, akik ismernek és követnek minket, mint akik még sosem hallottak rólunk.
WordPress weboldal készítés közösségi médiával együtt
Így viszont nemcsak a WordPress weboldal karbantartásával kell folyamatosan foglalkoznunk, hanem a közösségi média felületünkkel is. Érdemes minél több blog cikket írni és bemutatni a vállalkozásunkat, a termékeinket vagy szolgáltatásunkat. Ha elhanyagoljuk, és inaktívnak látszik az oldalunk, az olyan lehet egy érdeklődő számára, mintha az oldal már nem is létezne. Emiatt a naprakészen tartása mindenképpen fontos és nemcsak a kezdeti időszakban.
Vissza a blog cikkekhez