A tartalom nagyon fontos egy weboldal esetében, de napjainkra az online marketing jelentősége szinte ugyanolyan fontosságú lett. Még évekkel ezelőtt elég volt egy esztétikus, felhasználóbarát weboldalt készíteni, manapság kikerülhetetlen az online marketing. Hiszen a Google keresőn túl az ismerősök ajánlása is nagyon nagy hangsúlyt kap. Ezek az ajánlások azonban már jellemzően Facebook csoportokon keresztül történnek.
Emiatt nagyon fontos, hogy a lehető legjobban lefedjük az online és offline csatornákat a jelenlétünkkel. Így tudjuk ugyanis leghatékonyabban és leggyorsabban elérni – természetesen a megfelelő kommunikáció segítségével – hogy megtaláljanak és szolgáltatásainkat, termékeinket fel tudjuk ajánlani a megcélzott célcsoport számára.
Online marketing eszközök
Mielőtt ebbe belevágnánk, fontos tudni, hogy milyen:
- módszerekkel
- csatornákon
- és üzeneteket
szeretnénk eljuttatni a célcsoporthoz.
Az elsődleges cél, hogy látogatókat terelhessünk ezáltal a weboldalunkra. Belőlük lehetnek a feliratkozók majd a későbbiek során a vásárlók is. Ezért nem mindegy, hogy mennyi emberhez jutunk el.
A látogatókat ingyenes ajánlataink aloldalra vagy már közvetlenül a termékek aloldalára is irányíthatjuk. Attól függően, hogy számunkra melyik lesz a hatékonyabb.
Online marketing eszközök az alábbiak lehetnek:
Fizetett hirdetés
Ez történhet akár a Google keresőn, Facebookon vagy egyéb weboldalakon keresztül, ahol banner megjelenést kínálnak.
E-mail marketing
Ebben az esetben először fontos az email lista építése, vagyis, hogy minél több lehetséges vevőt gyűjtsünk, akivel kommunikálni lehet.
Majd az email küldés a következő lépés, hogy folyamatos kommunikációt tudjunk fenntartani a lehetséges vevőkkel. Ez lehet egy rendszeresen (pl. 2 hetente) küldött hírlevél, majd egy automatikus után követő levél. Ez utóbbi már lehet személyre szabott és akár egyedileg időzített.
SEO vagy keresőoptimalizálás
Vagyis keresőoptimalizált szövegírás, melynek célja, hogy a weboldalunk tartalmait a keresők és a látogatók egyaránt könnyen megtalálják és értékesnek is ítéljék. Ennek segítségével a megcélzott kulcsszavakra az organikus találati listán minél jobb pozíciót érhetünk el.
A Google számtalan paraméter megfigyeléséből állítja össze a rangsorolási listáját, mely változhat is.
Azonban, amivel segíthetjük a jó besorolást az alábbiak:
- a honlap minősége – egyedi tartalom, jó felhasználó élmény, a webhely gyorsasága stb.
- a weboldal népszerűsége – látogatók száma, visszafordulási arány stb.
- a weboldalra mutató linkek száma – relevanciája, megbízhatósága
Ehhez segítség az:
On-page SEO – a weboldalunkon elvégezhető keresőoptimalizálás
Off-page SEO – a weboldalunkon kívül (vagyis mások weboldalain) elvégezhetőkeresőoptimalizálás
Tartalommarketing
Célja, hogy a látogatónak értékes és érdekes dolgokat közvetítsen, mely segít megismertetni és bevonja a látogatót az adott témába. A népszerű tartalmakat azon túl, hogy a kereső is szereti, de a közösségi oldalak olvasói is, így építhetjük a rajongók, követők számát is.
Ezek elsődleges eszközei:
- a blogolás
- cikkek publikálása más weboldalakra
- közösségi oldalakon történő posztolás
- Közösségi marketing
Napjainkra az internet legnépszerűbb weboldalai a közösségi oldalak lettek. Így a rajtuk való megjelenés szinte kötelező, ha szeretnénk a weboldalunkat felfuttatni. Mivel óriási látogatottságuk van és ezek a látogatók nem kevés időt töltenek el rajtuk, így mindenképpen érdemes foglalkoznunk velük.
A legismertebbek jelenleg:
- Meta (Facebook)
- Twitter – ha nemzetközi érdekeltségünk is van
- Linkedln – szakmai közösségépítés esetén
- Instagram – képmegosztás esetén
Azonban külön kell választani a közösségi marketinget és a közösségi oldalakon feladott hirdetéseket. Az előbbi ugyanis, amikor egy közösséget építünk fel egy adott cél vagy téma köré. Ezt tehetjük posztok, képek folyamatos közzétételével, melynek eredményeképp összegyűjtünk egy követő tábort.
Videó marketing
Napjainkra a videós megosztássoknak is egyre nagyobb jelentősége van és népszerűségük hónapról hónapra növekszik. Ráadásul fontos bizalomépítő eszköz is lehet az eszköztárunkban, ha személyesen jelenünk meg benne.
Fajtái lehetnek:
- tartalmi videó – bármi lehet, ami érdekes mondanivaló
- értékesítési videó – az online szöveg videós változata
- hangulat videó – ha egy termékkel kapcsolatos hangulatot, érzést szeretnénk átadni
- videós élmény – vevői vélemények
Affiliate vagy partner marketing
Ennél a partner marketingnél az a cél, hogy másokat rávegyünk, hogy a mi termékünket reklámozza, ezáltal növelve a weboldalunk forgalmát, látogatottságát.
Érdemes ezek közül a számunkra legfontosabbat bevezetni, majd folyamatosan egyre több eszközzel élni. Ezeket sosem tekinthetjük késznek, hiszen egy-egy bloggolás néhány hetente, posztok, képek kihelyezése akár még sűrűbben, folyamatos kommunikációs lehetőséget ad a látogatóinkkal. Éljünk ezekkel a lehetőségekkel!
Kérjen árajánlatot!
Vissza a blog bejegyzésekhez