A hírlevélküldés során számos szempontnak meg kell felelni, de vajon milyen a jó hírlevél tartalma? Az már egyértelmű, hogy napjainkban bármely terméket vagy szolgáltatást értékesítő weboldal számára szükséges hírlevélküldéssel is erősíti az értékesítést. De vajon kell-e azzal foglalkozni, hogy milyen gyakorisággal, mely napokon vagy napszakban és milyen tartalmat küldünk ki? Érdemes-e jobban elmélyülni az e-mail marketing eme formájában vagy elegendő, hogy több felhasználóhoz jutunk el ezáltal?

A hírlevélküldés szabályai

Azt tudni kell, hogy a GDPR – vagyis az általános adatvédelmi rendelet – 2018. májusi hatálybalépése óta, mind a feliratkozók gyűjtése során, mind pedig a hírlevelek kiküldésénél meg kell felelnünk különböző jogszabályi előírásoknak is.

  • hírlevél tárgya – mindig kerüljön kitöltésre, beszédes, figyelemfelkeltő legyen
  • reszponzívitás – mobilról, tabletről is tökéletesen olvasható legyen, ne csak PC-ről
  • megszólítás – a megszemélyesítés rendkívül fontos, tiszteljük meg a címzettet
  • tartalom – legyen lényegre törő, figyelemfelkeltő, lebilincselő, ami ott tartja az olvasót
  • információk elhelyezése – ami fontos, azt az első részbe helyezzük el, ameddig nem kell görgetni (ugyanis, ha nem tudtuk eléggé felhívni a figyelmét nem görget tovább az olvasó)
  • leiratkozás – lehetőségét biztosítani kell
  • „no-replay” kerülése – adjuk meg a lehetőséget, hogy válaszlevelet tudjon küldeni az olvasó
  • betűméret – nem ajánlott két betűtípusnál többet használni egy levélen belül, mert az zavaró
  • hírlevél méret – kerüljük a nagy méretű képeket, mellékleteket, videókat
  • hírlevél kiküldése – lehetőleg kedd, szerda vagy csütörtöki napon történjen
  • címlista karbantartása – akik soha nem nyitják meg a leveleinket, azokat érdemes kivenni

Arra is figyeljünk azonban, hogy csak olyanoknak küldjünk hírlevelet, aki erre feliratkozott. Ha megvan az e-mail címe – mert egy korábbi vásárlás regisztrálásához szükség volt rá – az önmagában nem elég. A kéretlen reklámot, levelet pedig a magyar jogszabályok értelmében nem küldhetünk annak, aki ehhez nem adta beleegyezését.

Javasolt inkább a hírlevélből közvetlenül átirányítani a látogatót a honlapunkra.

Milyen a jó hírlevél tartalma?

A hírlevelek kiküldésének fő célja új termékek, szolgáltatások népszerűsítése, az értékesítés növelése. Ehhez pedig egyedi személyre szabott ajánlatokkal is fokozzák az ügyfelek elkötelezettségét. Hatékony módja annak, hogy ezáltal folyamatosan tájékoztassuk, informáljuk az ügyfeleket, ezáltal kapcsolatban maradjunk velük.

De ehhez már nagyon fontos a tárgysor megjelölése is. Sose hagyjuk üresen a tárgy mezőt. Oda érdemes rövid, frappáns, figyelemfelkeltő szöveget írni, mely kattintásra, további olvasásra ösztönöz. Ha viszont nem meggyőző, érdekes vagy izgalmas, akkor elvész a többi e-mail között és olvasás nélkül kerülhet a kukába.

Mielőtt rátérünk a hírlevél tartalmára, meg kell határoznunk a célokat:

  • mit szeretnénk elérni a hírlevél kiküldésével?
  • mi a cél?
  • értékesítést szeretnénk, eladni valamit a feliratkozóknak?
  • vagy akár oktatni, tanítani, informálni is?

Ugyanis a hírlevelek tartalmának ezekhez a célokhoz kell igazodnia. Azonban érdemes azt is figyelembe venni, hogy a feliratkozók sem csak termékekről szeretne értesítést kapni. Azokkal el is riaszthatjuk őket, és ennek egyenes útja lehet, hogy leiratkoznak. Éppen ezért érdemes a hírlevelekben informálásra is nagy hangsúlyt fektetni. Ajánlott a 90-10-es szabályt követni, vagyis 90% oktatás, informálás, 10% promóciós cél.

Érdemes már az első hírlevél kiküldés előtt végig gondolni, hogy mi lesz a stratégia. Ne kövessük el az a hibát, hogy hétről-hétre csak adhoc jelleggel írunk arról, ami éppen eszünkbe jut. Gondoljuk át és mint egy folyamaton keresztül, úgy vigyük az ügyfeleket is át ezen az úton. Egyik levélből jöjjön a másik. Mindezt viszont úgy, hogy ha egyiket-másikat nem olvassa, akkor is kerek egész legyen számára az, amit éppen elolvas. Törekedjünk arra, hogy ne legyenek túl hosszúak a levelek, korlátozzuk 2-3 fontos közleményre, mert túl sok időt nem fognak eltölteni vele.

Képek

A figyelemfelkeltő kép jó alap lehet egy hírlevélhez. Jó minőségű, nagy felbontású képeket válasszunk, ami illik az adott témához. Sokszor egy beszédes kép lesz az, ami miatt belekattintanak a levélbe. Viszont túl nagy méretű képeket, videókat, PDF-eket nem érdemes beágyazni a jóhírlevélbe, inkább vezessük az olvasót a weboldalunkra.

Összegezve elmondható, hogy az elsődleges cél az olvasó figyelmének a felkeltése, mely további kattintásra, olvasásra ösztönöz. Egy jól célzott hírlevél nagyban hozzásegít minket ahhoz, hogy a céljainkat elérjük. Ehhez pedig a megfelelő tartalmat kell küldeni a megfelelő személyeknek!

Vissza a blog cikkekhez

error: Védett tartalom