Ha van honlapod – vagy még nincs, de szeretnél – bizonyára tudod, hogy még mindig linképítés is szükséges a SEO megerősítésére. De nézzük először is, hogy pontosan mit is jelent és miért van rá szükség.

Még mindig linképítés

Ez olyan tevékenység, mely segítségével elérhetjük, hogy más weboldalakon a mi saját honlapunkra mutató linkek kerüljenek. Minél több ilyet érünk el, annál inkább linképítésről beszélhetünk. Ennek pedig elsődleges célja, hogy a keresők minél jobban ismerjék és szeressék, ezáltal tud előrébb kerülni a weboldalunk. Ezáltal tudunk jobb eredményeket elérni és minél több látogatóhoz elérni.

Még mindig linképítés

Van-e rossz link?

Korábban, ha el tudtuk érni, hogy nagyon sok honlapról mutasson link a saját oldalunkra, akkor nagyon jó helyezéseket tudtunk elérni a Google keresőben. Ráadásul, ha nagy nézettségű oldalakról (pl. index.hu vagy origo.hu) tudtuk ezt elérni, annál értékesebbnek, jobbnak számított. Azonban hamarosan megindult az ellenérték fejében elhelyezek linkeket más oldalakon „kereskedelem”.

Éppen ezért napjainkra, már sokkal jobban számít, hogy lehetőleg releváns oldalakról érkezzenek a linkek. De valahol akkor is el kell indulni.

Hogyan induljunk el mégis a linképítéssel?

Érdemes először is megnézni konkurens oldalakat is, vajon ők honnan szereznek linkeket. Ha van másik saját honlapunk, akkor azt is ajánlott összelinkelni. De például a közösségi média sem elhanyagolható linképítés szempontjából sem. Legyen a honlapunkra mutató link Facebookról, Pinterestről, Linkedlnről és YouTuberól is. Ennek érdekében leginkább linkkel osszuk meg a honlapunk tartalmát. Aztán a linkkatalógusokat is lehet segítségül hívni.

Ami pedig szintén hatékony tud lenni, az a saját márka építése és a vendégblogolás egyaránt.

Még mindig linképítés

Vendégblogolás

Vendégblogolás az, amikor a saját szakértői tartalmunkat más honlapunkon, a saját nevünkben jelenítjük meg. Alapesetben ennek célja a szakértői márkánk erősítése. Ez pedig kiváló lehetőség arra, hogy az oldalunkra releváns szövegkörnyezetből érkező, értékes linkeket szerezzünk.

Még korábban a Google algoritmusa csak a honlapunkra mutató linkek számát vette figyelembe, napjainkra ez már sokat finomodott. Így egyre inkább előtérbe került a linkcserék minősége is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy milyen erősségű domainről érkezik a link.

Éppen ezért olyan weboldalt kell keresni, ami a saját témánkba vág, de lehetőleg mégsem vagyunk egymás konkurenciái. Ha találtunk (pl. sminkesként egy kozmetikust vagy akár fodrászt), akkor meg fel kell vegyük a kapcsolatot a szerzővel, hogy tegyen közzé a weboldalán egy általunk megírt blog cikket, amiben a saját weboldalunkra linkelünk. Akár mi is megjelentethetünk a saját oldalunkon egy cikket, amit ő írt.

Ezek a cikkek jelentősen javíthatják a Google keresőben elért helyezésünket, ezáltal pedig sokkal több látogatót hozhat nekünk. Mindezt pedig teljesen ingyenesen. Mire vársz? Vág bele még ma!

Vissza a blog cikkekhez

Share Follow Share Tweet Email