Hogyan segítenek nekünk a long-tail kulcsszavak a SEO-ban? Illetve miért érdemes long-tail kulcsszavakra optimalizálnunk?

Oké, kezdjük az alapokkal. Miért is pörög most mindenki a long-tail kulcsszavakra? Nos, a rövidebb, általános kulcsszavak, mint például a „cipő” vagy a „blogírás”, szinte elérhetetlenek a verseny miatt. Mindenki ezekre hajt – és ki nyer? Az óriások. Mi viszont okosan játszunk, és inkább hosszabb kifejezéseket célzunk meg, mint például: „kényelmes futócipő térdfájósoknak” vagy „hogyan írjunk SEO-barát blogbejegyzést kezdőknek”.

Ezek a long-tail kulcsszavak konkrétabb keresési szándékot tükröznek, és kevesebb konkurenciával kell megküzdenünk. A keresők jobban értik, hogy pontosan mire gondol az olvasó, mi pedig jobban tudjuk kiszolgálni ezt az igényt.

Miért számítanak a long-tail kulcsszavak a weboldalon belül?

Amikor weboldalunkon belül helyezünk el long-tail kulcsszavakat, az olyan, mintha közvetlenül a látogató fejéből olvasnánk. Ők beírják a Google-be, hogy „milyen laptop jó otthoni munkához 2025-ben”, és bum, ott vagyunk nekik.

Ezek a hosszabb kifejezések lehetővé teszik, hogy pontosabban célozzuk meg a felhasználókat, és jobban konvertáljunk – hiszen aki konkrét kérdést tesz fel, az általában döntés előtt áll. Ráadásul a keresőmotorok is egyre inkább a szándék alapján rangsorolnak, nem csak a kulcsszó sűrűsége alapján.

Hogyan építsük be a hosszabb kifejezéseket a tartalmainkba?

Nincs annál rosszabb, mint amikor egy cikk tele van erőltetett kulcsszavakkal. Ehelyett dolgozzunk okosan: használjuk ezeket a long-tail kulcsszavakat természetesen, mintha beszélgetnénk az olvasóval. Iktassuk be őket címekbe, bekezdésekbe, képaláírásokba, vagy akár GYIK szekciókba.

Például, ha egy barkácsblogot írunk, simán lehet egy alcím: „Milyen ragasztó a legjobb műanyaghoz kültéri használatra?” – és bumm, máris egy releváns, keresett long-tail kulcsszóra építettünk egy bekezdést.

Hogyan használjuk a long-tail kulcsszavakat a címekben?

Címek. Imádjuk őket – és a keresőmotorok is. Egy jó cím nemcsak kattintásra csábít, de egyben segít a SEO-ban is. Ha egy long-tail kulcsszót okosan illesztünk a címbe, az aranyat ér.

Például: „5 egyszerű tipp arra, hogyan készítsünk egészséges vacsorát 30 perc alatt”. Ez nem csak informatív, de konkrét – és a long-tail kulcsszavakat is tartalmazza: „egészséges vacsora”, „30 perc alatt”. Ilyen címekkel egyszerre szólunk az olvasóhoz és a keresőhöz is.

Milyen szerepet játszanak az alcímek és a struktúra?

A jó struktúra nem csak olvashatóvá teszi a szöveget, hanem segít a SEO-ban is. Az alcímek (H2, H3) remek helyek long-tail kulcsszavak elhelyezésére. Egy jól felépített bejegyzés, ahol az alcímek megválaszolnak konkrét kérdéseket, olyan, mint egy GPS az olvasónak – és a Google is jobban eligazodik benne.

Használjunk kérdés formájú alcímeket, mint például: „Melyek a legjobb long-tail kulcsszó eszközök 2025-ben?” – így ráadásul még a featured snippet pozíciót is könnyebben megszerezhetjük.

Hogyan írjunk metaleírásokat long-tail kulcsszavakkal?

A metaleírás nem rangsorolási tényező – mondják. De ez csak fél igazság. Egy jó metaleírás meggyőzi az olvasót, hogy kattintson, és minél többen kattintanak, annál jobb lesz a helyezésünk is.

Ezért érdemes ide is beépíteni a long-tail kulcsszavakat – természetesen. Például: „Fedezd fel, hogyan válassz laptopot otthoni munkára – tippek, árak, és a legjobb modellek 2025-ben.” Ugye, hogy így máris jobban hangzik?

Milyen eszközökkel találhatjuk meg a legjobb long-tail kulcsszavakat?

Keresőoptimalizálás nem varázslat, de vannak szuper varázseszközeink. Ilyenek például:

  • AnswerThePublic
  • Google Suggest (automatikus javaslatok kereséskor)
  • Ubersuggest
  • Ahrefs / SEMrush
  • Google Search Console saját adatokkal

Ha tudjuk, mit keresnek az emberek, és milyen formában teszik fel a kérdéseiket, akkor már fél siker, hogy be is tudjuk őket vonzani a weboldalunkra.

Milyen gyakran használjuk a long-tail kulcsszavakat?

Ez nem matekpélda, hanem egyensúly kérdése. Nem kell minden mondatba long-tail kulcsszót sűríteni. Elég, ha stratégiailag elhelyezzük őket a címekben, bevezetőkben, képleírásokban és a metaleírásban.

Írjunk természetesen, az olvasónak – és közben figyeljünk arra, hogy 3-5 kulcsszóvariáció köré épüljön a tartalom. A kereső majd értelmezi az összefüggéseket, nekünk csak az olvasót kell meggyőzni.

Mik a leggyakoribb hibák long-tail kulcsszavak használatakor?

Lássuk be, mind hibázunk néha. A legtipikusabb bakik:

  • Túlhasználat – ha minden második mondatban ugyanaz a kulcsszó, az gyanús.
  • Nem releváns long-tail választás – ha senki sem keresi, kár erőltetni.
  • Erőltetett szóhasználat – amikor nem illik a szövegbe, és „kilóg”.

Ezeket elkerülve viszont igazi SEO-s szupersztárok lehetünk – vagy legalábbis a keresőmotorok szemében igen.

Elakadtál vagy segítségre van szükséged? Kérd személyre szóló ajánlatunkat itt!

Vissza a blog cikkekhez

error: Védett tartalom