Hogyan segítenek nekünk a long-tail kulcsszavak a SEO-ban? Illetve miért érdemes long-tail kulcsszavakra optimalizálnunk?
Oké, kezdjük az alapokkal. Miért is pörög most mindenki a long-tail kulcsszavakra? Nos, a rövidebb, általános kulcsszavak, mint például a „cipő” vagy a „blogírás”, szinte elérhetetlenek a verseny miatt. Mindenki ezekre hajt – és ki nyer? Az óriások. Mi viszont okosan játszunk, és inkább hosszabb kifejezéseket célzunk meg, mint például: „kényelmes futócipő térdfájósoknak” vagy „hogyan írjunk SEO-barát blogbejegyzést kezdőknek”.
Ezek a long-tail kulcsszavak konkrétabb keresési szándékot tükröznek, és kevesebb konkurenciával kell megküzdenünk. A keresők jobban értik, hogy pontosan mire gondol az olvasó, mi pedig jobban tudjuk kiszolgálni ezt az igényt.
Miért számítanak a long-tail kulcsszavak a weboldalon belül?
Amikor weboldalunkon belül helyezünk el long-tail kulcsszavakat, az olyan, mintha közvetlenül a látogató fejéből olvasnánk. Ők beírják a Google-be, hogy „milyen laptop jó otthoni munkához 2025-ben”, és bum, ott vagyunk nekik.
Ezek a hosszabb kifejezések lehetővé teszik, hogy pontosabban célozzuk meg a felhasználókat, és jobban konvertáljunk – hiszen aki konkrét kérdést tesz fel, az általában döntés előtt áll. Ráadásul a keresőmotorok is egyre inkább a szándék alapján rangsorolnak, nem csak a kulcsszó sűrűsége alapján.
Hogyan építsük be a hosszabb kifejezéseket a tartalmainkba?
Nincs annál rosszabb, mint amikor egy cikk tele van erőltetett kulcsszavakkal. Ehelyett dolgozzunk okosan: használjuk ezeket a long-tail kulcsszavakat természetesen, mintha beszélgetnénk az olvasóval. Iktassuk be őket címekbe, bekezdésekbe, képaláírásokba, vagy akár GYIK szekciókba.
Például, ha egy barkácsblogot írunk, simán lehet egy alcím: „Milyen ragasztó a legjobb műanyaghoz kültéri használatra?” – és bumm, máris egy releváns, keresett long-tail kulcsszóra építettünk egy bekezdést.
Hogyan használjuk a long-tail kulcsszavakat a címekben?
Címek. Imádjuk őket – és a keresőmotorok is. Egy jó cím nemcsak kattintásra csábít, de egyben segít a SEO-ban is. Ha egy long-tail kulcsszót okosan illesztünk a címbe, az aranyat ér.
Például: „5 egyszerű tipp arra, hogyan készítsünk egészséges vacsorát 30 perc alatt”. Ez nem csak informatív, de konkrét – és a long-tail kulcsszavakat is tartalmazza: „egészséges vacsora”, „30 perc alatt”. Ilyen címekkel egyszerre szólunk az olvasóhoz és a keresőhöz is.
Milyen szerepet játszanak az alcímek és a struktúra?
A jó struktúra nem csak olvashatóvá teszi a szöveget, hanem segít a SEO-ban is. Az alcímek (H2, H3) remek helyek long-tail kulcsszavak elhelyezésére. Egy jól felépített bejegyzés, ahol az alcímek megválaszolnak konkrét kérdéseket, olyan, mint egy GPS az olvasónak – és a Google is jobban eligazodik benne.
Használjunk kérdés formájú alcímeket, mint például: „Melyek a legjobb long-tail kulcsszó eszközök 2025-ben?” – így ráadásul még a featured snippet pozíciót is könnyebben megszerezhetjük.
Hogyan írjunk metaleírásokat long-tail kulcsszavakkal?
A metaleírás nem rangsorolási tényező – mondják. De ez csak fél igazság. Egy jó metaleírás meggyőzi az olvasót, hogy kattintson, és minél többen kattintanak, annál jobb lesz a helyezésünk is.
Ezért érdemes ide is beépíteni a long-tail kulcsszavakat – természetesen. Például: „Fedezd fel, hogyan válassz laptopot otthoni munkára – tippek, árak, és a legjobb modellek 2025-ben.” Ugye, hogy így máris jobban hangzik?
Milyen eszközökkel találhatjuk meg a legjobb long-tail kulcsszavakat?
Keresőoptimalizálás nem varázslat, de vannak szuper varázseszközeink. Ilyenek például:
- AnswerThePublic
- Google Suggest (automatikus javaslatok kereséskor)
- Ubersuggest
- Ahrefs / SEMrush
- Google Search Console saját adatokkal
Ha tudjuk, mit keresnek az emberek, és milyen formában teszik fel a kérdéseiket, akkor már fél siker, hogy be is tudjuk őket vonzani a weboldalunkra.
Milyen gyakran használjuk a long-tail kulcsszavakat?
Ez nem matekpélda, hanem egyensúly kérdése. Nem kell minden mondatba long-tail kulcsszót sűríteni. Elég, ha stratégiailag elhelyezzük őket a címekben, bevezetőkben, képleírásokban és a metaleírásban.
Írjunk természetesen, az olvasónak – és közben figyeljünk arra, hogy 3-5 kulcsszóvariáció köré épüljön a tartalom. A kereső majd értelmezi az összefüggéseket, nekünk csak az olvasót kell meggyőzni.
Mik a leggyakoribb hibák long-tail kulcsszavak használatakor?
Lássuk be, mind hibázunk néha. A legtipikusabb bakik:
- Túlhasználat – ha minden második mondatban ugyanaz a kulcsszó, az gyanús.
- Nem releváns long-tail választás – ha senki sem keresi, kár erőltetni.
- Erőltetett szóhasználat – amikor nem illik a szövegbe, és „kilóg”.
Ezeket elkerülve viszont igazi SEO-s szupersztárok lehetünk – vagy legalábbis a keresőmotorok szemében igen.
Elakadtál vagy segítségre van szükséged? Kérd személyre szóló ajánlatunkat itt!
Vissza a blog cikkekhez