A linképítés során legelőször is meg kell határozni, hogy mi is ez pontosan és miért is jó. A linképítés az a folyamat, amellyel elérhető, hogy más honlapokról a mi honlapunkra utaló linkek kerüljenek. Vagyis megpróbálunk minél több és erősebb külső linket szerezni a saját honlapunkra utalva. Ennek fő célja pedig, hogy a keresők jobban megtalálják, felismerjék, szeressék a honlapunkat. Ha a kereső szereti, akkor várható, hogy előbbre is helyezi. 

Ezeknek a linkeknek nem az az elsődleges célja, hogy forgalmat generáljon, – de ha azt is teszi, az egy extra haszon, – hanem a keresés kapcsán a minél jobb helyezés elérése.

Milyen a jó link?

  • releváns
  • hasznos
  • természetes
  • hiteles forrásból való

Mikre érdemes figyelni, melyek lehetnek problémás linkek?

  • az automatikusan épített linkek
  • a nagy mennyiségben épített linkek
  • túloptimalizált horgonyszövegek
  • csak linképítésre szolgáló honlapokról kapott linkek

Egy induló honlap esetében elsődleges fontosságú, hogy legyen rá mutató link. Persze a keresőoptimalizált szöveg is elengedhetetlen a kereső helyezési szempontjából. Link tehát kell és fontos, hogy legyen hiteles is: vagyis adott témában és egyébként önmagában is sok weboldal hivatkozzon rá, mint hiteles forrásra.

Linképítés

Link legyen, de honnan? 

Erre alapvetően két lehetőség kínálkozhat:

1. Linkkatalógus linkek tára

Pl. lap.hu – ezek viszonylag erős és értékes linkek, másrészt visszajelzést is kaphatunk a saját honlapunkról már az induláskor.

2. Saját honlapról linkelés

Ez csak abban az esetben kerülhet szóba, ha van másik honlapunk.

+1.  Ez pedig egy extra: A közösségi média

Nem tartozik ugyan a linképítés területéhez, de a Google algoritmusa szempontjából nagyjából a linkekkel azonos szinten mozog. Ezért nagyon fontos, hogy rendelkezzünk saját közösségi média fiókkal: Facebook, Pinterest, Linkedln, YouTube stb. és legyenek a honlapunkra mutató linkek is ezekről az oldalakról. 

Itt egy nagyon fontos tényező ennek megértéséhez: Nem az a fontos, hogy Te hány embert ismersz, hanem hogy Téged hányan ismernek.

A cél tehát az, hogy olyan oldalakról szerezzük – ha lehet több – hivatkozásokat weboldalunkra, amik hitelesnek számítanak.

Hogy lehet ellenőrizni egy oldal hitelességét?

  • Erre vonatkozóan több mérőszám is létezik, de az egyik legjobb a Domain Authority (DA) és Page Authority (PA).
  • A DA a teljes domain hitelességére vonatkozik, a PA pedig egy adott oldalra vagy aloldalra
  • Az értékük 1-100 között mozog, ahol 1 a legkevésbé hiteles oldal és 100 a leghitelesebb.
  • A cél pedig az, hogy olyan helyekről szerezzünk linket, ahol a PA és a DA is magas.

Hogyan szerezzünk olyan linkeket, amik látogatót is hoznak?

  • a lap.hu oldalakon
  • speciális, szakmai oldalakon
  • üzleti partnerek weboldalain
  • szakmai blogon, fórumokon
  • közösségi médiában
  • organikus linkek segítségével

A linképítést végezheti az ember saját maga, vagy akár ki is adhatja. Viszont fontos tudni, hogy a Google a honlap értékelése során a közösségi médiának is egyre nagyobb teret enged, amihez viszont az online marketing témakörben is érdemes elmerülni.

Honlap SEO - keresőoptimalizálás

Miért fontos, és mi is az a honlap SEO? A keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb dolog, mellyel a honlapunkat előrébb sorolhatja a Google.