Napjainkra a hírlevélküldés ugyanúgy hozzátartozik a weboldalakhoz, mint a blogolás, de hogyan küldjünk hírlevelet egyszerűen? Egyáltalán mi a hírlevél, mi a jelentősége és mik a hírlevélküldés alapvető szabályai?
A hírlevél egy olyan rendszeresen küldött információkat, tájékoztatást adó vagy vásárlásra ösztönző levél, melyet az érdeklődőknek küldünk ki. Ehhez érdemes azonban tudni, hogy a GDPR – vagyis az általános adatvédelmi rendelet – 2018. májusi hatálybalépése óta, mind a feliratkozók gyűjtése során, mind pedig a hírlevelek kiküldésénél meg kell felelnünk különböző jogszabályi előírásoknak is. Ez azt is jelenti, hogy csak annak küldhetünk ilyen levelet, aki ehhez beleegyezését adja. Vagyis az, hogy rendelkezünk az illető e-mail címével – mert például egy vásárlás előtt a regisztrációhoz erre szükség volt – az még nem jelenti azt, hogy beleegyezését adta volna a levelek küldéséhez.
Ha meg van, hogy kinek és mit küldhetünk, akkor jön a kérdés, hogyan is tegyük ezt meg?
Hogyan küldjünk hírlevelet egyszerűen?
Az e-mail marketing legnagyobb előnye, hogy reklámüzenetét közvetlenül a felhasználóhoz, annak postafiókjába juttatja el. A hírlevél küldéshez különböző szolgáltatókat is igénybe vehetünk, de indulhatunk egyszerűbben, akár ingyenesen is. Ehhez azonban érdemes felmérni már az elején, hogy milyen gyakorisággal és nagyjából hány embernek szeretnénk levelet küldeni.
100 cím alatt
Az egyik legegyszerűbb – de nem a legprofesszionálisabb – megoldás, ha G-mail-ben titkos másolatban betesszük az e-mail címeket. Ennek előnye, hogy ingyenes, viszont hátránya, hogy manualitást igényel, ami sok időt elvisz, nagyobb hibázásra adhat okot, de leginkább, hogy csak 100 cím adható hozzá a listához.
2000 cím alatt
Amennyiben 100-nál több, de 2000-nél kevesebb címre küldenénk a leveleket, akkor is számos ingyenes verzió közül válogathatunk. Igaz ezek jellemzően csak a kiküldésre koncentrálnak, így nem szabhatók személyre vagy nem segítenek az eredmények kiértékelésében sem.
Azonban érdemes itt is számba venni a hátrányokat:
- nem – vagy nehezen – testre szabhatók
- kevesebb bennük az automatizáláshoz szükséges lehetőség
- nem korlátlan az e-mail cím feltöltés
A legtöbb hírlevélszolgáltató csomagot ajánl, mely jellemzően több hónapra szóló előfizetés. Viszont olyan lehetőséget is kínálnak, ahol mi dönthetjük el, hogy mikor- és mennyi e-mailt szeretnénk kiküldeni és csak a szükséges mennyiségért kell fizetni.
2000 cím fölött
A legtöbb fizetős verzióban ennél több levelet is küldhetünk. Számos szolgáltató ezek közül segít az űrlapok elkészítésében, az e-mailek ütemezésében és elküldésében, akár az eredmények kiértékelésében is. Ezek pedig már jobban személyre is szabhatók, ami nem elhanyagolható szempont, ha szeretnénk kitűnni az e-mail cunamikból.
Érdemes körbe nézni a lehetőségek között, mert sokszor ingyenes próbaverziót is kínálnak, mely keretében megadott számú hírlevél kiküldését ingyenesen biztosítják.
Az azonban mindenképpen elmondható, hogy aki szeretné növelni a bevételét, ügyfelei számát vagy egyszerűen csak közösséget építene, annak szüksége van hírlevél küldésre.
Vissza a blog cikkekhez