A honlap elkészült, olyan, mint aminek megálmodtuk, de vajon hogyan javíthatunk a weboldal helyezésén?  A weboldal helyezése azt jelenti, hogy egy weboldal milyen pozícióban jelenik meg a keresőmotorok találati listáján egy adott kulcsszóra vagy kifejezésre. Minél előkelőbb helyen szerepel a weboldal, annál nagyobb az esélye, hogy a felhasználók rákattintanak, és ezzel növelik az oldal látogatottságát. Hiába az ütős design, várjuk a vevőket, de mégsem jön az áttörés. Mi lehet a probléma, hol keressük a megoldást? Érdemes a 3 leggyakoribb hibát is ismerni a weblapkészítés során, de ezen kívül is ajánlott néhány dologra odafigyelni. Mik ezek és hogyan tudunk javítani rajtuk? Mutatjuk!

Hogyan javíthatunk a weboldal helyezésén – az online láthatóságon?

Keresőoptimalizálással

A SEO (Search Engine Optimization), vagyis a keresőoptimalizálás, az a folyamat, amelynek célja, hogy egy weboldal minél előkelőbb helyet foglaljon el a keresőmotorok (mint például a Google) találati listáján. Magában foglalja az oldal tartalmának és szerkezetének optimalizálását, technikai beállításokat, valamint a weboldal külső és belső linképítését.

A SEO főbb elemei

1. Kulcsszókutatás

        A megfelelő kulcsszavak kiválasztása alapvető fontosságú. Olyan kifejezéseket kell választani, amelyeket a célközönség gyakran keres és amelyek relevánsak az oldal tartalmát tekintve. A szemantikus kulcsszavak is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. Ugyanis a keresőmotorok már nemcsak a kulcsszavakra keresnek.

        A keresőoptimalizálás (SEO) hiánya vagy helytelen alkalmazása azt eredményezheti, hogy a weboldal nehezen található meg a keresőmotorokban. Ha az oldal nincs optimalizálva, kevésbé lesz látható a potenciális látogatók számára, ami kevesebb forgalmat eredményez.

        2. On-page SEO

          • Tartalom optimalizálás: Magas minőségű, releváns és jól strukturált tartalom létrehozása.
          • Meta tag-ek: Optimalizált címsorok (title), leírások (meta description) és kulcsszavak használata.
          • Képek optimalizálása: Képek alt szövegének beállítása és fájlnevek optimalizálása.

          3. Technikai SEO

              • Oldal sebesség optimalizálás: A gyors oldalbetöltési idő kritikus a felhasználói élmény és a keresőmotorok számára.
              • Mobilbarát weboldal: A weboldalnak reszponzívnak kell lennie, hogy minden eszközön megfelelően jelenjen meg.
              • URL struktúra: SEO-barát URL-ek használata, amelyek egyértelműek és tartalmazzák a kulcsszavakat.

              4. Off-Page SEO

              • Linképítés: Magas minőségű és releváns linkek szerzése más weboldalakról.
              • Közösségi média: Aktív jelenlét a közösségi médiában, amely növelheti az oldal látogatottságát és segítheti a márkaépítést.

              5. Felhasználói élmény

                A felhasználói élmény javítása érdekében fontos, hogy az oldal navigációja könnyen érthető és használható legyen. Továbbá, hogy a tartalom könnyen elérhető és olvasható legyen.

                Ezek az alapok. Mindezeken túl szükséges, hogy a weboldal élményt, új ötleteket, naprakész információkat adjon az adott témában. Ekkor fogják a látogatók is megosztani az adott oldal linkjét a saját honlapjukon, közösségi média profiljukon.

                Miért fontos a weboldal helyezése?

                A jó weboldal helyezés növeli az organikus forgalmat, ami hosszú távon csökkentheti a marketingköltségeket és növelheti a bevételeket. A magas helyezés növeli a weboldal hitelességét és márkaértékét is, mivel a felhasználók hajlamosak jobban megbízni azokban az oldalakban, amelyek az első találatok között szerepelnek.

                Ha hasonló problémákba ütköztél, segítünk ezek megoldásában, kérd személyre szóló ajánlatunkat itt!

                Vissza a blog cikkekhez

                error: Védett tartalom