Vajon honnan tudhatod, hogy elavult-e a honlapod? A különböző technológiák – köztük az informatika is – napjainkra igen gyorsan változnak. Ami 10 éve még új volt és modern, az a manapság már egyáltalán nem biztos, hogy megfelel az aktuális elvárásoknak.
Pontosan ezért érdemes a honlapunkat is időnként felülvizsgálni, aktualizálni nemcsak akkor, ha már nagyon régen készült. Ugyanis az informatikában már a 2-3 évvel ezelőtthöz képest is sok az újdonság.
Annál is inkább, mert egy jól felépített, felhasználó- és mobilbarát honlap előnyössé tehet minket (a szolgáltatásunkat, tevékenységünket, termékünket) a konkurenciával szemben. Azonban egy elavult honlapon a látogatók nagyon hamar visszafordulhatnak, mivel nem azt kapják, amit vártak.
Mire érdemes figyelni tehát? Honnan tudhatod, hogy elavult-e a honlapod?
Külső megjelenés
A honlapunk külső megjelenése az, ami azonnal benyomást tesz a látogatóra. Ez ugyan nagyon szubjektív, hiszen ami tetszik az egyiknek, az nem biztos, hogy a másikra is ugyanolyan benyomást tesz. Az azonban biztos, hogy egy elavult külső, egy „nem élő” honlap, nem vonzó a látogató számára. Sőt akár egyenesen el is riaszthatja, hiszen azt üzenheti a látogatónak, hogy nem tartjuk a lépést a technikával, nem vagyunk képesek megújulni.
Mobilbarát megjelenés
Napjainkra a mobilbarát megjelenés elsődleges szempont a honlapok tervezése és készítése során, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy leginkább mobil alkalmazásokon keresztül tájékozódunk. Ezt követik a sorban az asztali számítógépek és laptopok, majd végül a tabletek. Fontos ezért, hogy ne csak egy asztali gépen megnyitva mutasson jól a weboldalunk és legyenek elérhetők a különböző menük, hanem mobilon keresztül is. Ez azonban sok esetben a régi honlapoknál nem volt még szempont, így a nem mobilbarát felületen a kereséseknél mobilon az oldal elcsúszik, a menük nem jól láthatók, nehezen található meg rajta minden, ami az asztali gépek használata során igen. Ez szintén zavaró, mely akár azonnali visszafordításra ösztönheti a látogatót.
Fontos ezért a weboldal reszponzívvá – azaz mobilbaráttá – tétele, hogy a funkció gombok, menük így is elérhetők és jól használhatók legyenek.
Sebesség
A betöltési idő napjainkra szintén az egyik legfontosabb tényező egy jól felépített honlap esetében. A látogató nem szeret sokat várni, ha nem tölt be az oldal 2-3 másodperc alatt, már odébb is áll. Ezen kívül pedig a Google is előnyben részesíti a gyorsabb weboldalakat a találati listán. Érdemes ezért a sebességre is nagy hangsúlyt fektetni. (Akár felesleges bővítmények levételével is vagy AMP mobil verziójú aloldalak létrehozásával.) Ilyenkor lehet megoldás egy teljesen új weboldal elkészítése is.
Felépítés
A weboldal felépítése is lehet, hogy már nem felel meg a mai ízlésnek, elvárásoknak. Érdemes ezt is átgondolni, mert ha nehezen találhatók meg a menük, ha nem logikus a látogató számára a felépítése, akkor szintén nem fog sokat időzni az oldalunkon. Érdemes akár színekkel, akár jól felépített menü rendszerrel segíteni az eligazodását, sőt, ha értékesítünk, akkor a fizetési részt is érthetővé, könnyen kezelhetővé kialakítani számukra. Fontos ehhez tudnunk azt is, hogy ki a célközönségünk. Ha nehezen találják meg az oldalon, amit keresnek, szintén nem tudjuk őket sokáig az oldalon tartani.
Biztonság
Napjainkra a weboldalaknak is számos tanúsítvánnyal és egyéb adatvédelmi protokolloknak kell megfelelni. Az SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítvány – amivel biztonságosabbá tehető a weboldalunk – nemcsak ajánlott, de elengedhetetlen követelménye a működésünknek. Ez pedig arra hivatott, hogy a látogató böngészője és a webszerver között egy biztonságos, titkosított csatorna jöhessen létre. Így akadályozva meg, hogy harmadik fél hozzáférhessen különböző adatokhoz vagy jelszavakhoz. Ennek ellenére előfordul még, hogy – főleg régebbi honlapok – nincsenek SSL tanúsítvánnyal ellátva, azonban így a Google kereső is háttérbe szorítja őket a tanúsítvánnyal rendelkezőkhöz képest.
Blog
A blogok – vagyis adott témákról szóló írások – napjainkra szintén elengedhetetlen feltételei a weboldalaknak. Ezáltal is „élővé” tehető egy honlap, vagyis kapcsolatot tud kialakítani ügyfél és közöttünk. A különböző témában írt érdekességeket érdemes legalább kéthetente, – de még jobb hetente – megosztani a látogatókkal. Ezeket lehet véleményezni, az oldalt pedig követni, közösségi média megosztási lehetőséget biztosítani, így növelve a látogatottságunkat és a követőink számát.
Információk
Sokszor találkozhatunk olyan weboldalakkal is, ahol a megjelenített információk már régen nem aktuálisak. Érdemes időnként ezeket is felülvizsgálni és csak friss, aktuális információkat mutatni a látogatóknak. Az nem vonzó, ha elavult, régen nem releváns tartalmat kap az olvasó.
Érdemes ezeket felülvizsgálni a meglévő weboldalunkon és a számunkra legfontosabbat bevezetni, majd folyamatosan egyre több eszközzel élni. Vagy akár teljesen új honlapot készíteni. Kérj ajánlatot!
Vissza a blog bejegyzésekhez