A hazai internet felhasználók jelentős része már online is vásárol, melyhez árösszehasonlító oldalak használatát is egyre többen igénybe veszik. Ugyanis egyre többen vásárolnak már nemcsak hazai, hanem sokszor külföldi webáruházban is. Ennek pedig elsősorban anyagi okai vannak, hiszen sokszor jóval kedvezőbb áron lehet a termékekhez jutni így. Viszont ennek is köszönhetően egyre nagyobb létjogosultsága van az árak összehasonlításának. Hiszen miért tennénk ki magunkat egy kockázatosabb külföldi – sokszor ismeretlen – webáruházban történő vásárlásnak, ha mindezt megtehetjük itthon is.

Az online vásárlás egyik legnagyobb veszélye, hogy ellopják az adatainkat. Ezért, ha nincs virtuális kártyánk, akkor is érdemes a bank kétlépcsős azonosítását bekapcsolni, így minden tranzakció előtt SMS érkezik a telefonunkra és csak a megerősítő kóddal tudjuk a fizetést intézni. Jó, ha tudjuk, hogy a kártyaszám, név, a lejárati idő és a kártya hátoldalán található biztonsági kódon kívül más adatot nem kérhetnek el. Így, ha a PIN kódunkat vagy egyéb személyes adatot kérnek, akkor kezdjünk el gyanakodni!

Árösszehasonlító oldalak

Napjainkra a WooCommerce az egyik legnépszerűbb webáruház platform. Ennek oka pedig, hogy ingyenes, valamint a telepítése után minden alapfunkcióval el van látva. Így a WordPress weboldalunkon akár már készíthetjük is a webáruházat.

Árösszehasonlító oldalak

Nemcsak a vásárlóknak, hanem a webshopok – akár a WooCommerce webáruházak – számára is elengedhetetlen már, hogy a termékeik szerepeljenek a különböző árösszehasonlító oldalakon.

Legismertebbek árösszehasonlító oldalak:

A különböző webáruházak ezeken az oldalakon megosztják és aktualizálják is az adatbázisukat. Ennek következtében naprakész adatokhoz jutnak hozzá a felhasználók.

Ha jól használjuk, akkor kiemelkedő mértékben tud vásárlókat terelni a weboldalunkra. Ugyanis az árösszehasonlító oldalak egyfajta marketing felületként is üzemelnek, így érdemes körültekintően optimalizálni.

Ennek lépései:

  1. xml optimalizálás
  2. pontos termékadatok
  3. a termék EAN kód alapján történő beazonosítása
  4. kategóriába sorolása
  5. megfelelő termék képek

Az árukeresőbe beírt terméket a rendszer a bekötött xml-ek alapján ár szerint rendezi sorba a találati listán. Extra licit megfizetése mellett a termék a találati lista tetejére kerül, akárcsak a Google találati lista tetején a fizetett reklámok, hirdetések.

Termék vélemények

Amennyiben a termékünket véleményezik, és legalább 90%-ban elégedett véleményeket tudunk összegyűjteni a vásárlóktól, akkor zöld hátteres minősítést kaphatunk. Akik ezzel rendelkeznek, bizonyos előnyökre tehetnek szert, illetve alacsonyabb szorzó megfizetése mellett érhetik el ugyanazt a pozíciót, mint a konkurencia.

Érdemes ezért egy webáruház felépítése, kialakítása előtt körbe nézni, informálódni a lehetőségekről, és annak megfelelően választani, hogy pontosan mik az elvárt követelményeink. Valamint a lehető legtöbb platformon – közösségi média, árukereső oldalak – is jelen lenni.

Vissza a blog cikkekhez

Share Follow Share Tweet Email