Az talán mindenki számára egyértelmű, hogy fontosak a hírlevelek, de vajon a hírlevélküldés alapvető szabályai is ilyen egyértelműek? Mára a terméket vagy bármely szolgáltatást értékesítő weboldalak többsége hírlevélküldéssel is erősíti az eladását. De vajon kell-e azzal foglalkozni, hogy milyen gyakorisággal, mely napokon vagy napszakban és milyen tartalmat küldünk ki? Érdemes-e jobban elmélyülni az e-mail marketing eme formájában vagy elegendő, hogy több felhasználóhoz jutunk el ezáltal?
A hírlevélküldés alapvető szabályai
Még mielőtt erre rátérünk, nagyon fontos azt is tudni, hogy a GDPR – vagyis az általános adatvédelmi rendelet – 2018. májusi hatálybalépése óta, mind a feliratkozók gyűjtése során, mind pedig a hírlevelek kiküldésénél meg kell felelnünk különböző jogszabályi előírásoknak is.
A hírlevélküldés szabályai:
- hírlevél tárgya – mindig kerüljön kitöltésre, beszédes, figyelemfelkeltő legyen
- reszponzívitás – mobilról, tabletről is tökéletesen olvasható legyen, ne csak PC-ről
- megszólítás – a megszemélyesítés rendkívül fontos, tiszteljük meg a címzettet
- tartalom – legyen lényegre törő, figyelemfelkeltő, lebilincselő, ami ott tartja az olvasót
- információk elhelyezése – ami fontos, azt az első részbe helyezzük el, ameddig nem kell görgetni (ugyanis, ha nem tudtuk eléggé felhívni a figyelmét nem görget tovább az olvasó)
- leiratkozás – lehetőségét biztosítani kell
- „no-replay” kerülése – adjuk meg a lehetőséget, hogy válaszlevelet tudjon küldeni az olvasó
Érdemes a betűméretre is figyelmet fordítani. Nem ajánlott két betűtípusnál többet használni egy levélen belül, mert az már inkább zavaró lesz. A hírlevél méretét se hagyjuk figyelmen kívül. Ha lehet kerüljük a nagy méretű képeket, mellékleteket, videókat. A videók esetében a 600 pixelnél szélesebb elemeket próbáljuk meg elkerülni, ugyanis ahhoz el kell fordítani sok esetben az eszközöket, ami kényelmetlen és talán sokan figyelmen kívül is hagyják. Javasolt inkább a hírlevélből közvetlenül átirányítani a látogatót a honlapunkra.
A hírlevélküldés alapvető szabályai ezeken túl
A címlistát is ajánlott karban tartani időnként. Akik soha nem nyitják meg a kiküldött leveleinket, azokat érdemes kivenni a listáról. Erre negyedévente elég ránézni. Ennek frissítésével a statisztikáinkat is javítani tudjuk.
Arra is figyeljünk azonban, hogy csak olyanoknak küldjünk hírlevelet, aki erre feliratkozott. Ha megvan az e-mail címe – mert egy korábbi vásárlás regisztrálásához szükség volt rá – az önmagában nem elég. A kéretlen reklámot, levelet pedig a magyar jogszabályok értelmében nem küldhetünk annak, aki ehhez nem adta beleegyezését.
A hírlevélküldés alapvető szabályai + 1 tipp
Melyik nap küldjük ki a hírlevelet? Érdemes ezt is végig gondolni. A hétfő nem lesz jó választás, bár adná magát. Ugyanis a hétvégén küldött levelekkel tele vannak az e-mail fiókok és könnyebb ezeket automatikusan törölni anélkül, hogy ténylegesen elolvasásra kerülnének. A hétvégével nagyjából ugyanez a helyzet.
Akkor mégis melyik napot válasszuk? A legszerencsésebb a keddi és a csütörtöki időzítés. A napszak ehhez képest már nem olyan jelentős, de talán a nappali – délelőtti – időzítés a legmegfelelőbb.
Vissza a blog cikkekhez